היתרון המשמעותי שלי כמעצבת היא בעובדה שלפני שהפכתי למעצבת למדתי תואר שני בפסיכולוגיה שיווקית.
עם הרקע הזה אני מבינה את השפה הפסיכולוגית העיסקית.
לכל עסק יש את המיתוג שלו ,האסטרטגיה והטקטיקה ואלה צריכה לעבור כחוט השני בכל מה שקשור לעסק .
המיתוג, הבידול, מהות ואופי העסק ,צרכי העובד לצד צורכי ההנהלה וכמובן הלקוחות וכיוצא בזה.
כשאשב בפגישות הראשונות עם בעלי העסק אדאג לעשות את המיפוי המדויק עבורם ולהתאים את סגנון המשרד למהותו ,זהותו וערכיו.
כמו כן עיצוב משרד נכון יכול לשפר את האווירה, את התפוקה ואת תחושת היציבות בו .
ניצול השטח באופן מקסימלי ומיטיב עבודה איתי יכולה לחסוך זמן ומשאבים רבים.
יצירתיות ,חדשנות והכרות עם החומרים,הטכנולוגיה, הצבעים והטרנדים, יבואו לידי ביטוי בפתרונות חכמים, חיסכון באנרגיה באופן מהיר ויעיל.
לעבוד עם מעצבת מעניקה חוויה אחרת וייחודית.
מיתוג חברה דרך העיצוב
התחרות שישנה היום בין חברות מביאה לכך שמיתוג של חברה הוא לחלוטין לא רק באמצעות השירות שהיא מציעה או המוצרים שהיא מייצרת. למראה החיצוני של חברה יש השפעה מיקומה בין חברות מתחרות ובעולם העסקי בכלל. עיצוב משרדים יוקרתי הוא דרך חשובה של חברה להראות את עוצמתה, יכולותיה ואת סוג החברות אליהן היא שייכת. עיצוב כזה משפיע גם על העובדים: על רמת היצירתיות שלהם בעבודה, היוזמה והמוטיבציה ולכן אינו עניין רק של חיצוניות שטחית אלא ישפיע גם הישגיה האמיתיים של החברה.
עיצוב משרדים יוקרתי: דברים שעל המעצב לקחת בחשבון
עיצוב משרדים באופן כללי הוא מורכב, על אחת כמה וכמה כשזהו עיצוב משרדים יוקרתי. כאשר ניגשים לתכנון ועיצוב המשרד חשוב לבדוק מיהו קהל היעד של הפרויקט: מהו סגנונם של העובדים, האם המשרד גם מקבל לקוחות ואם כן- מיהם הלקוחות המרכזיים. פרמטר נוסף הוא במה עוסקת החברה או המשרד. האם זו חברת הייטק, חברת פרסום או בכלל משרד רואי חשבן. כל אחד מהם יעוצב באופן שונה. פרמטר נוסף הוא אופן העבודה בחברה: האם עבודה יחידנית או עבודת צוות. עניין נוסף הוא מיקום המשרד: האם הוא נמצא במגדל משרדים מפואר או דווקא בבניין סטנדרטי ובכלל הסביבה בה הוא נמצא. מעבר לכך, עיצוב משרדים יוקרתי צריך להיות מותאם להתפתחויות הצפויות של החברה כמו גדילתה.
מה עושה את ההבדל בין עיצוב סטנדרטי ליוקרתי?
עיצוב משרדים יוקרתי דורש ירידה לפרטי פרטים כדי שלא יווצרו חורים בתכנון ובעיצוב. גם התשתיות חשובות מאוד כדי ליצור אוירה כזו: מיזוג אויר, חשמל ועוד. חשוב שבכל קומה בחברה תהיה חלוקה נכונה בין חללי עבודה פתוחים או סגורים לבין פינות מנוחה. מבחינת העיצוב עצמו, לריהוט יש חלק חשוב בעיצוב יוקרתי. כדאי שהריהוט ישתלב בצורה הרמונית בחדר, למשל יהיה מותאם לגוון הקירות או לריצוף ויכלול גם מתן פתרונות אחסון לשמירה על חלל מרווח ונוח. גם לתאורה יש חלק חשוב ומומלץ לשלב בין תאורה טבעית לבין מלאכותית שיוצרת אווירה חמימה וכוללת גם תאורה נסתרת או תאורת אווירה.
אורנה שמשוני היא מעצבת פנים בעלת ניסיון רב גם בעיצוב משרדים וחללי עבודה. היא מתאימה את העיצוב לצרכי החברה, אופן העבודה בה וגם לטעמו של הלקוח. מוזמנים ליצור קשר.
משרד עם אווירה נעימה
עיצוב משרדי הייטק
חברות הייטק ידועות בכך שעובדיהן נמצאים בהן שעות רבות, לעיתים עד שעות הערב המאוחרות ואפילו בלילה כשאלה חברות בינלאומיות. ישנן חברות הייטק מצליחות מאוד אשר משקיעות בעיצוב ובתנאים שיש לעובדים, החל מחדר כושר דרך חדר מוזיקה ועד גינה ענקית על הגג. לא חייבים להיות גוגל או פייסבוק כדי לתת לעובדים אווירה נעימה. עיצוב משרדי הייטק היום משלב בין אווירה נעימה וחמימה לבין תחושה של חדשנות. עיצוב הייטקי כבר אינו אומר רק עיצוב קר הכולל שימוש רב במתכת וזכוכית אלא שילוב מוצלח בין אלה לבין חומרים חמים יותר, שילוב של צמחיה ויצירת פינות ביתיות וצבעוניות.
עיצוב משרדי הייטק כדרך לעודד יצירתיות, יוזמה ומוטיבציה
עיצוב אזור העבודה משפיע מאוד על רמת המוטיבציה, הנחישות, היצירתיות ותכונות רבות שמעסיק רוצה למצוא בעובדיו. במשרד אפרורי, מנוכר וקר גם עובד שיש בו את כל הפוטנציאל ינבול עם הזמן ויאבד מן המוטיבציה והיוזמה שבו. לכן, עיצוב משרדי הייטק נעשה היום תוך חשיבה כיצד תכנון החלל ועיצובו ישפיעו על העובדים, האם החלל למשל יעודד עבודת צוות או שיהיה בנוי כך שכל עובד יעבוד מול המחשב שלו. ניתן לקבוע לא מעט על אופן העבודה ועל מה שיצא מן העובדים בעזרת העיצוב. חלל פתוח שיש בו פינות ישיבה יעודד שיתופי פעולה בין עובדים, גם כאלה שאינם בגדר הכרח. כאשר מנהלים יושבים במשרדים קטנים עם דלתות שקופות בתוך החלל הגדול יש בכך הפרדה כלשהי מהעובדים אך גם מסר שהמנהל זמין ועובד בשקיפות מול עובדיו.
להשקיע בעיצוב ותכנון חלל המאוכלס למשך שעות
בכל סוג של משרד חשוב להשקיע בתכנון ועיצוב החלל, אך כאשר מדובר על עיצוב משרדי הייטק, חשוב להשקיע עוד יותר בגלל שעות העבודה הרבות והעובדה שהעובדים נמצאים במשרד זמן רב יותר מאשר בעבודה משרדית רגילה המסתיימת לרוב בשעות אחה"צ. לכן, אם אתם מנהלי חברת הייטק או אחראים על עיצוב המקום אל תתפשרו. בחרו מעצב פנים אשר מתמחה בעיצוב חללי עבודה ומשרדים עם דגש על משרדי הייטק כדי שישלב בין מענה מקסימלי לצרכי העבודה לבין עיצוב נעים ומזמין.
אורנה שמשוני היא מעצבת פנים בעלת ניסיון רב גם בעיצוב משרדי הייטק. באמצעות היכרות עם הלקוח היא מעצבת את החלל כך שיהיה נוח לעבודה ויהיה גם נעים וחמים עבור העובדים. מוזמנים ליצור קשר.
חלל עבודה כבית שני
עיצוב משרדים וחללי עבודה
מקום העבודה מהווה בית שני ממש לאנשים רבים אשר נמצאים בו לעיתים ,יותר שעות מאשר בבית. היום כבר ידוע שהתנאים בהם עובד נמצא, הסביבה בה הוא שוהה ועיצובה משפיעים משמעותית על תחושתו הכללית בעבודה, על המוטיבציה והאם חש שייכות למקום. לכן, עיצוב משרדים וחללי עבודה נעשה היום בחברות ובמשרדים רבים באופן מקצועי תוך ירידה לפרטים הקטנים שיעשו את ההבדל בין משרד אפרורי ומשעמם לבין חלל עבודה נעים שיש בו אווירה חמימה לעובדים וגם ללקוחות אם זהו מקום אשר מקבל לקוחות כחלק משגרת העבודה.
כיצד נעשה עיצוב משרדים וחללי עבודה?
ממש כפי שעיצוב פנים בבתים נעשה ע"י מעצב פנים מקצועי, כך צריך להתבצע גם עיצוב משרדים וחללי עבודה. בעיצוב צריך לקחת בחשבון נתונים כמו שטח החלל או חללי העבודה, כמות העובדים, אופן העבודה: האם העבודה היא בעיקר עצמאית או שכוללת עבודת צוות. אם ישנה עבודת צוות כדאי שחלל העבודה יכלול גם פינות ישיבה למספר אנשים. ניתן לעצב את החלל בתור אופן ספייס או לחלקו למשרדים קטנים. חשוב שתהיה תאורה מתאימה המשלבת בין תאורה טבעית באמצעות חלונות גדולים לבין תאורה מלאכותית אך כזו המכניסה אווירה חמימה ולא משרדית קרה. מומלץ לשלב בעיצוב המשרד זריקות צבע ולשלב מרקמים שונים באמצעות כריות בפינות הישיבה, וילונות ושטיחים שבעזרתם ניתן גם להפריד בין אזורים שונים בתוך החלל.
עיצוב חללי עבודה- רק עם מעצב המומחה בתחום
עיצוב משרדים וחללי עבודה הוא שונה מעיצוב פנים של בתים פרטיים, אך עם זאת ישנה התקרבות בין השניים מתוך רצון ליצור גם בחללי עבודה ומשרדים אווירה ביתית ונעימה. מעצב פנים אשר עיצוב משרדים וחללי עבודה הוא תחום ההתמחות שלו ידע מהם המקומות השונים ומהם המקומות בהם אפשר לקרב בין עיצוב בית לעיצוב משרד כדי ליצור גם במשרד את האווירה המתאימה. היום ישנם גם חללי עבודה משותפים המיועדים לאנשים אשר עבודתם יכולה להתבצע מהבית אך מעדיפים בכל זאת לעבוד במקום שיש בו תנאים ואווירה המתאימים לעבודה. מעצב הפנים ימצא גם את האיזון הנכון והמתאים לחללים אלה.
אורנה שמשוני היא מעצבת פנים בעלת ניסיון בעיצוב סוגים שונים של חללים, ביניהם משרדים וחללי עבודה ומאחוריה מגוון עיצובים המותאמים ללקוח, צרכיו וטעמו. מוזמנים ליצור קשר.